Verzenden / retourneren
Home » Verzenden / retourneren
Verzenden en retourneren
**Door drukte bij PostNL kan uw bestelling vertraging oplopen**
Verzenden
- bestellingen gedaan op werkdagen vóór 16.00 uur worden dezelfde dag verzonden
- Wij bezorgen in Nederland en België
- In Nederland is verzending gratis vanaf € 99,00, naar België vanaf € 99,00.
- Het totaalbedrag aan verzendkosten wordt getoond in je winkelwagen zodra je ingelogd bent of wanneer je je afleveradres opgeeft bij het valideren van de bestelling.
- Onze standaard pakketten worden verzonden met Myparcel
Levertijd binnen Nederland en België
Om je bestelling zo snel mogelijk te kunnen bezorgen, werken we samen met Myparcel
Als het pakket is ingepakt en klaar staat voor de bezorgdienst om opgehaald te worden, ontvang je van ons een verzendbevestiging per e-mail waarmee je het pakket kunt volgen.
- Binnen Nederland en België wordt meer dan 90% van onze bestellingen geleverd binnen 1-2 dagen
- De levertijd kan afwijken door de beschikbaarheid van een product in ons magazijn, productsoort of feestdagen.
Feestdagen
Wij vragen je begrip voor vertragingen in verband met feestdagen. Wij streven naar maximaal één werkdag extra levertijd.
Afhalen
Afhalen in IJmuiden of Velserbroek kan alleen na overleg met Fokkersworld
Uitzonderingen
Beschikbaarheid van een product
Wij hebben niet alle producten op voorraad of het betreft producten die gepersonaliseerd worden of handgemaakt. Hiervoor hanteren wij in de regel 1-5 dagen levertijd.
Indien wij hiervan af moeten wijken laten wij u dit uiteraard zo spoedig mogelijk weten.
PostNL tweede bezorging
PostNL is per 16 oktober 2019 gestopt met de tweede bezorgpoging. Van de pakketten waarbij de eerste bezorgpoging niet slaagt (95% van de pakketten worden bezorgd bij de eerste bezorgpoging), slaagt ook vaak de tweede bezorgpoging niet. Nu PostNL stopt met de tweede bezorgpoging worden de pakketten die bij de eerste bezorgpoging niet geleverd kunnen worden, hierna direct bij de dichtstbijzijnde PostNL locatie afgeleverd.
Retourneren
Wanneer je een product retour wilt sturen, dan kan dat uiteraard binnen de wettelijke termijn van 14 dagen. Aanmelden als retour doe je het eenvoudigst via het e-mail formulier, zie hieronder.
Nadat wij de gegevens hebben ontvangen, krijg je hiervan een bevestiging, waarna wij contact met je zullen opnemen.
De retourkosten zijn altijd voor je eigen rekening, eveneens als het risico voor het terugsturen (bijvoorbeeld wanneer het pakketje zoekraakt).
Vermeld hierom altijd ( indien mogelijk ) ons e-mail adres, zo kunnen wij het pakket volgen, ook als deze naar een PostNL punt gaat. Is het niet mogelijk het e-mail adres te vermelden dan dient u zelf de track&trace in de gaten te houden.
U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 7,25 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.”. Na ontvangst van uw retour zullen wij deze altijd eerst controleren op gebruik en/of werking, aan de hand van deze controle zullen wij bepalen of wij het gehele bedrag crediteren. Bij het retourneren van bijvoorbeeld een gebruikte schaar, tondeuse of dergelijke zullen wij een bedrag tot 25% inhouden op het te crediteren bedrag. Dit omdat wij het product moeten laten reinigen en wij deze niet meer als nieuw kunnen verkopen.
Bij een gedeeltelijke terugzending van bestelde producten worden de – op de factuur vermelde verzendkosten – niet terugbetaald.
Bij een gedeeltelijke terugzending van bestelde producten, waarbij het voordeel van gratis verzenden heeft plaats gevonden, zullen wij de verzendkosten van het te crediteren bedrag aftrekken als het totaal van de nieuwe factuur onder de 99 euro zal uitkomen. Het voordeel van gratis verzenden komt dan te vervallen.
Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.
De chillcoats en kleding mogen gepast worden (op een schone vacht) en geruild worden voor een andere maat, u stuurt het kleding stuk retour en bij ontvangst zullen wij, na controle op hygiëne, de gewenste maat opsturen.
Er zijn een aantal producten welke NIET in aanmerking komen voor de retourservice, namelijk:
– Medicinale producten;
– Producten die al in contact zijn geweest met dieren;
– Verbruiksartikelen, zoals vloeistoffen, poeders en crèmes o.i.d.